آموزش باغبانی

نحوه کاشت و پرورش انگور

برداشت انگور

برای پرورش انگور خود لازم نیست تاکستان کالیفرنیا داشته باشید. یادگیری پرورش انگور به شما لذت بردن از چیدن یک غذای تازه از درخت انگور، لذت بردن از مرباها و ژله های خانگی را می دهد. برای رشد موفقیت آمیز انگور، باید بدانید که کدام رقم را بر اساس منطقه خود انتخاب کنید و چگونه می خواهید از آنها استفاده کنید.

محل کاشت انگور

انگور انواع خاک را تحمل می کند. خاک با زهکشی خوب بیشترین برداشت را فراهم می کند. خاک بسیار حاصلخیز ضروری نیست. انگور در خاک شنی خشک و همچنین لوم سیاه حاصلخیز رشد می کند. سایتی را انتخاب کنید که حداقل شش ساعت نور خورشید در روز دریافت کند. مراقب درختان یا ساختمان های مجاور باشید که ممکن است سایه ایجاد کنند.

رانش علف کش یکی دیگر از ملاحظات است، به ویژه در مناطق روستایی. علف کش های پهن برگ، به درختان انگور آسیب می رسانند. مکانی را انتخاب کنید که در برابر رانش علف کش توسط درختان بزرگ محافظت شده باشد و به همسایگان خود از کاشت انگور خود اطلاع دهید. در مناطق شهری، همسایگان را تشویق کنید که علف کش های پهن برگ را در پاییز مصرف کنند، زمانی که علف کش بیشترین تأثیر را دارد و کمترین آسیب را به درختان انگور وارد می کند.

نحوه و زمان کاشت انگور

فصل بهار بهترین زمان برای کاشت انگور به خصوص در مناطق سردسیر است. این به آنها بیشترین زمان را می دهد تا قبل از شروع زمستان مستقر شوند. قبل از کاشت، ریشه های موجود را به 6 اینچ برش دهید. این باعث می شود که ریشه های تغذیه کننده در نزدیکی تنه رشد کنند. گیاهان ریشه برهنه را قبل از کاشت به مدت سه تا چهار ساعت در یک سطل آب خیس کنید. در هنگام کاشت، تمام عصاها را به جز قوی ترین آنها بردارید. سوراخ کاشت باید حدود 12 اینچ عمق و 12 اینچ عرض داشته باشد. 4 اینچ خاک در مرکز سوراخ اضافه کنید و تاک ریشه لخت را روی آن قرار دهید. بقیه سوراخ را با خاک باقیمانده پر کنید، مطمئن شوید که سطح خاک را زیر پیوند (ناحیه متورم ساقه اصلی) نگه دارید. بلافاصله پس از کاشت آبیاری کنید.

انگور به سمت بالا رشد می کند و بنابراین نیاز به حمایت دارد. شما می توانید از تریلی، درختکاری، حصار یا هر پایه ای در زمین استفاده کنید. شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام روش برای باغ شما مناسب تر است، اما مطمئن شوید که قبل از کاشت انگور، تکیه گاه ها را در جای خود داشته باشید.

در یک داربست عمودی، شاخه هایی را از رشد سال قبل انتخاب می کنید تا در امتداد سیم های پشتیبانی رشد کنند. جوانه های کنار ساقه ها گل می دهند و میوه می دهند. داربست می تواند دو یا سه سطح داشته باشد و ساقه مرکزی آن باقی می ماند تا تا سطح بعدی رشد کند. اگر دوست دارید انگور بالای سر از درختچه آویزان شود، انگورها را طوری آموزش دهید که رشد کنند. شما هنوز هم شاخه ها را کوتاه می کنید و تعدادی را انتخاب می کنید تا روی چوب یا چوب فلزی محکم شوند.

انگور تازه بر روی درخت

انگور تازه بر روی درخت

نکات مراقبت از انگور

در سال اول اجازه دهید تا انگور تا بالای ساپورت رشد کند و قسمت بالای عصا را بردارید تا مجبور شود از آنجا به صورت جانبی (موازی با زمین) رشد کند.

نور

انگور بدون توجه به منطقه، در تمام طول روز به آفتاب کامل نیاز دارد – آنها برای رسیدن میوه به گرما نیاز دارند. همچنین، مطمئن شوید که شاخ و برگ هیچ نوری را مسدود نمی کند.

خاک و آب

رشد انگور به خاک عمیق و با زهکشی خوب نیاز دارد که عاری از علف های هرز و علف باشد. شما نمی خواهید انگورها برای آب و مواد مغذی رقابت کنند. سیستم ریشه درخت انگور می تواند عمیق رشد کند، بنابراین خاک خوب کشت شده بهترین است. انگورهای جوان در دو سال اول زندگی خود به یک اینچ آب در هفته نیاز دارند. اگر بارندگی این مقدار را تامین نمی کند، گیاهان را آبیاری کنید.

دما و رطوبت

بهترین دما برای رشد انگور 77 درجه فارنهایت تا 90 درجه فارنهایت است. هر درجه حرارت کمتر از 77 درجه فارنهایت رشد میوه را محدود می کند. انگور رطوبت متوسط ​​را ترجیح می دهد. رطوبت بسیار زیاد و بسیار کم برای رشد گیاه انگور و تولید میوه مناسب نیست.

کود

برای دو یا سه سال اول، کود نیتروژن را در اوایل بهار، با رعایت دستورالعمل های برچسب محصول برای مقدار مصرف، اعمال کنید. ممکن است مجبور نباشید این کار را با بالغ شدن درختان انگور انجام دهید، اما همه چیز به مشاهده شما بستگی دارد. اگر انگورها قوی و سالم به نظر می رسند، نیازی به کود ندارید.

همچنین می‌توانید در دو تا سه سال اول هر بهار کمپوست را در اطراف پایه انگورها اعمال کنید. هر چند از مالچ استفاده نکنید. این گیاه گرما و آفتاب دوست را خیلی خنک نگه می دارد.

کاشت انگور

کاشت انگور

هرس

تاک های انگور روی عصای یک ساله میوه می دهند. چوب دو ساله به بالا مثمر ثمر نیست. بنابراین هرس سالانه برای تولید حداکثر بازده میوه با کیفیت بالا لازم است. اگر درخت انگور هرس نشود، خوشه‌های انگور بسیار بیشتری از میزان رسیدن آن تولید می‌کند. کل گیاه تحت فشار رسیدن میوه ضعیف می شود.

بهترین زمان برای هرس انگور اواخر زمستان یا اوایل بهار است، در حالی که آنها بدون برگ هستند. روش های مختلفی برای هرس انگور وجود دارد. به یاد داشته باشید، میوه بر روی رشد فصل جاری تولید می شود که از چوب فصل گذشته منشا می گیرد.

هرس و آموزش انگور ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما لزومی ندارد. در اوایل بهار قبل از اولین رشد، عصاهایی را که در سال قبل میوه تولید کرده بودند، بردارید. چند ساقه قوی نگه دارید و آنها را روی سیم یا یک داربست آموزش دهید. در صورت نیاز آنها را کوتاه کنید تا متناسب با فضا باشند و بقیه چیزها را هرس کنید. مقداری که باید قطع کنید ممکن است شما را شوکه کند، اما انگور شما بهتر رشد می کند. روی رشد باقی مانده جوانه ها را خواهید دید و هر جوانه چندین شاخه تولید می کند که برگ و گل می روید.

آفات و مشکلات

قارچ هایی که می توانند کیفیت انگور را کاهش دهند یا باعث ایجاد قارچ شوند عبارتند از سفیدک کرکی، سفیدک پودری، کپک خاکستری، پوسیدگی سیاه و آنتراکنوز. گال طوقه توسط یک باکتری ایجاد می شود و می تواند تاک های انگور را از بین ببرد.

اگر آفات انگور شما را می خورند، روی انگورها را با توری مشبک بپوشانید. توری نیاز به مواد شیمیایی را کاهش می‌دهد و باید به اندازه‌ای خوب باشد که مگس‌ها، پروانه‌ها، سوسک‌ها و سایر حشرات را از خوردن میان وعده‌ها دور نگه دارد.

نحوه تکثیر انگور

انگور را از طریق قلمه ساقه نهفته تکثیر کنید. یک تخت باغچه با خاکی با زهکشی خوب آماده کنید. پس از خوابیدن تاک در پاییز، قلمه های 12 تا 18 اینچی را از رویش یک ساله انتخاب کنید. قلمه ها باید بلند و صاف و به ضخامت یک مداد باشند. قلمه ها باید سمت راست به سمت بالا باشند وگرنه ریشه دار نمی شوند، بنابراین برش دادن پایه قلمه ها به صورت مستقیم و رویه ها با زاویه به شما کمک می کند تشخیص دهید کدام طرف بالا است.

بلافاصله قبل از قرار دادن قلمه ها در خاک آماده شده، ته قلمه ها را به هورمون ریشه زایی آغشته کنید. در حالت ایده آل، سه جوانه را در زیر زمین و یک جوانه را در بالای زمین قرار دهید. خاک اطراف قلمه را سفت کنید و آن را برای بقیه زمستان مرطوب نگه دارید نه خیس. رشد تا بهار آینده شروع نمی شود. هنگامی که این کار را انجام داد، به دقت مراقب باشید و قبل از اینکه جوانه ها شروع به متورم شدن کنند، قلمه ها را در محل دائمی خود بکارید.

همه قلمه ها ریشه دار نمی شوند، بنابراین حداقل 10 درصد بیشتر از مقدار انگور مورد نیاز قلمه تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *