آموزش باغبانی

نحوه رشد سیر در تمام طول سال در داخل خانه

مقداری سیر در سبد

سیر (Allium sativum) معمولاً برای پیازهای خوراکی و سبزی هایش در فضای باز کاشته می شود. با این حال، با کمی مهارت، سیر را می توان در داخل گلدان پرورش داد، که به ویژه برای پرورش دهندگان شهری که فضایی برای یک باغ بزرگ در فضای باز ندارند، راه حل خوبی است.

کاشت سیر در داخل خانه می تواند دشوارتر از کشت آن در باغ باشد، و در بیشتر مواقع، سیر داخل خانه فقط برای سبزی های خوش طعم کشت می شود. با این حال، اگر برای آن صبر و حوصله دارید، می توانید سبزی و پیاز سیر را در داخل خانه پرورش دهید تا از آن در پستوسازی، سرخ کردنی مورد علاقه خود و موارد دیگر استفاده کنید. یاد بگیرید که چگونه خوشمزه ترین سیر را درست روی طاقچه خود بکارید.

محل کاشت سیر در داخل خانه

در مقایسه با بسیاری از سبزیجات دیگر، سیر یک پرورش دهنده فشرده است که نگهداری آن را در ظروف نسبتاً آسان می کند. سیر را می توان در داخل یک گلدان ساده سفالی به عمق حداقل 12 سانتیمتر و پر از خاک گلدان با زهکشی خوب، تا زمانی که دارای سوراخ زهکشی باشد، در داخل خانه پرورش داد. یک مکان داخلی را انتخاب کنید که روزانه شش تا هشت ساعت نور روشن دریافت کند – سیر با نور زیاد خورشید رشد می کند. اگر نور روشن در دسترس نباشد، پرورش سیر در نور چراغ رشد یک گزینه است، اما گیاهان به اندازه گیاهانی که در نور طبیعی رشد می کنند قوی نخواهند بود.

سیرهای برداشت شده

سیرهای برداشت شده

چگونه و چه زمانی سیر را در خانه بکاریم

بهترین زمان برای کاشت سیر در داخل خانه بستگی به این دارد که آیا می خواهید سبزی بکارید یا پیاز. اگر فقط به کاشت سبزی سیر رضایت دارید، می توانید هر زمان که بخواهید حبه های سیر را در داخل خانه بکارید. با این حال، اگر می خواهید پیازهای سیر چاق و خوشمزه بکارید، سعی کنید حبه های سیر را در اوایل پاییز بکارید. حبه های سیر که در این زمان از سال کاشته می شوند تا بهار سال بعد پیازهای قابل برداشت تولید می کنند.

اگر می خواهید سیر را برای سبزیجات بکارید، چندین حبه را در یک گلدان بکارید، اما مطمئن شوید که میخک ها با هم تماس نداشته باشند. حدود 7 تا 10 روز دیگر سبزی سیر ظاهر می‌شود و می‌توانید آن‌ها را جدا کنید تا در سالاد، سرخ‌کرده و سایر غذاها استفاده کنید. باقی گذاشتن حدود 2 سانتیمتر سبزی روی میخک آنها را تشویق می کند تا دوباره جوانه بزنند و قبل از اینکه میخک تمام شود، چند محصول سبزی را تحویل می دهد.

اگر می خواهید پیاز سیر را در داخل خانه پرورش دهید، مراحل زیر را دنبال کنید:

سیر را سرد کنید. هنگامی که سیر در فضای باز در باغ ها رشد می کند، در پاییز کاشته می شود و در زمستان وارد حالت خواب می شود که برای تشکیل پیاز ضروری است. هنگامی که سیر را در داخل خانه می کارید، باید دمای سرد یک باغ زمستانی را تکرار کنید. هر دو حبه سیر یقه نرم و گردن سفت باید چند هفته قبل از کاشت سرد شوند. می‌توانید این کار را با قرار دادن حبه‌های سیر در یخچال یا قرار دادن سیر در گلدان و قرار دادن گلدان‌ها در بیرون از خانه برای چند هفته در پاییز یا زمستان زمانی که دمای هوا خنک است انجام دهید. این دوره کوتاه سرما، حبه های سیر را به جوانه زدن تشویق می کند و یک مرحله ضروری برای رشد پیازهای سیر در داخل خانه است.

میخک ها را جدا کنید. پس از سرد شدن پیازهای سیر، حبه های سیر را به آرامی با انگشتان خود جدا کنید و تا حد امکان پوست کاغذی روی حبه ها را نگه دارید. در حین کار، میخک ها را بررسی کنید و هر چیزی که آسیب دیده، کپک زده یا نرم به نظر می رسد را دور بریزید.

خاک اضافه کنید. در مرحله بعد، ظرف رشد را با یک مخلوط گلدان استاندارد و با زهکشی خوب پر کنید و به اندازه کافی مخلوط به آن اضافه کنید تا به حدود 2 اینچ زیر لبه گلدان برسد.

میخک ها را قرار دهید. حبه های سیر را با انتهای نوک تیز در قابلمه بریزید و هر حبه را تا نیمه در مخلوط گلدان فشار دهید. اگر می خواهید چندین حبه سیر را در یک گلدان پرورش دهید، هر حبه را حداقل 6 اینچ از هم فاصله دهید.

خاک بیشتری بریزید. پس از کاشت سیر، گلدان را با مخلوط گلدان بیشتری پر کنید تا هر حبه سیر با حدود 1/2 اینچ خاک پوشانده شود. مخلوط گلدان را به آرامی دور سیر را سفت کنید و حبه ها را آب کنید.

کاشت سیر در گلدان در داخل خانه

کاشت سیر در گلدان در داخل خانه

مراقبت از سیر در داخل خانه

مانند سایر سبزیجات، سیر نیز برای رشد مناسب نیاز به تعادل مناسب نور، آب و کود دارد. در حالی که این برای گیاهان سیری که در فضای باز رشد می کنند مهم است، اما برای سیر داخلی بسیار مهم است زیرا برای آب، نور و سایر نیازهای مراقبتی به شما متکی است.

نور

گیاهان سیر روزانه حداقل به شش ساعت نور غیر مستقیم روشن نیاز دارند تا به درستی رشد کنند، و این امر به ویژه در صورتی مهم است که بخواهید به جای سبزی، پیاز سیر بکارید. اگر پنجره ای روشن به سمت جنوب یا غرب دارید، گلدان های سیر خود را در آنجا قرار دهید. اگر نور کافی در داخل خانه ندارید، نور رشد را به محیط اضافه کنید.

خاک و آب

سیر باید به طور مداوم آبیاری شود تا خاک گلدان با زهکشی خوب مرطوب باشد اما هرگز خیس نشود. اگر در مورد نیاز سیر به آب شک دارید، خاک را احساس کنید. اگر خاک در لمس خشک است، زمان آبیاری گیاهان فرا رسیده است.

دما و رطوبت

متوسط ​​دما و رطوبت خانه برای کاشت سیر در داخل خانه مناسب است. سیر شرایط خشک را تحمل می کند، بنابراین نیازی به اضافه کردن رطوبت ندارید.

کود

کاشت سیر برای سبز شدن نیازی به کود ندارد، اما وقتی پیازهای سیر را پرورش می‌دهید، سیر را دو بار در ماه با کود مایع متعادل رقیق‌شده تا نصف قوت و طبق دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی کود دهید.

گلدان

اگرچه گلدان سفالی برای کاشت سیر در داخل خانه ایده‌آل است، اما می‌توانید از ظروف دیگر مانند پارچ‌های شیر تازه‌سازی شده نیز استفاده کنید، اما فراموش نکنید که برای جلوگیری از خیس شدن خاک، سوراخ‌های زهکشی در کف آن ایجاد کنید.

عرض ظرف به تعداد حبه های سیر بستگی دارد که قصد دارید رشد دهید. اگر می خواهید پیاز سیر پرورش دهید، ممکن است ترجیح دهید از گلدان های جداگانه استفاده کنید یا یک گلدان پهن انتخاب کنید، زیرا میخک ها باید حداقل 12 سانتیمتر از هم فاصله داشته باشند. اگر سیر را منحصراً برای سبزی ها می کارید، میخک های جداگانه را در یک گلدان نزدیک به هم بکارید.

سیر پوست کنده شده برای استفاده

سیر پوست کنده شده برای استفاده

آفات و مشکلات

سیر موجود در باغ دارای مقداری مقاومت طبیعی در برابر آفات است و زمانی که در داخل خانه رشد می کند، بعید است که سیر کنه های عنکبوتی، معدنچیان برگ یا سایر آفاتی را که گیاهان در فضای باز آسیب می بینند جذب کند. استفاده از خاک گلدان خریداری شده و نگهداری گلدان های حاوی سیر در داخل خانه در تمام سال آفات را محدود می کند.

نحوه برداشت سیر داخلی

سبزی سیر را می توان در صورت نیاز با جدا کردن سبزی ها در حین رشد آن ها برداشت کرد، اما اگر می خواهید پیاز سیر بکارید، باید صبور باشید زیرا این گیاهان مدتی طول می کشد تا بالغ شوند.

سیرهای کاشته شده در پاییز باید تا بهار یا اوایل تابستان آینده آماده برداشت باشد. زمانی که برگ ها قهوه ای و افتادند، می دانید که زمان حفر سیر فرا رسیده است. در این مرحله آبیاری گیاهان را متوقف کنید و اجازه دهید باقیمانده برگها خشک شوند. سپس، پیازهای سیر خانگی خود را حفر کنید و آنها را در یک انبار ریشه یا زیرزمین خنک نگهداری کنید یا آنها را به دستور العمل های مورد علاقه خود اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *