آموزش باغبانی

زمان و نحوه بارور کردن درختان

کوددادن به درختان

بیشتر درختان بیشتر از مردم عمر می کنند و برخی می توانند قرن ها زندگی کنند. البته، ما می خواهیم آنها برای لذت ما و برای نسل های آینده زندگی طولانی و سالم داشته باشند. به همین دلیل است که دانستن زمان و نحوه کود دهی درختان مهم است.

کسانی از ما که حیاط پر از درختان زیبا داریم خوش شانس هستیم. درختان برگریز در تابستان سایه ایجاد می کنند، گیاهان همیشه سبز پناهگاهی در برابر بادهای سرد زمستان می کنند و همه درختان زیبایی و حضور آرامش بخش را فراهم می کنند.

درختان برای سالم ماندن به نور خورشید و منبع کافی آب نیاز دارند. آنها گاهی اوقات زمانی که مورد حمله حشرات قرار می گیرند نیاز به هرس و درمان دارند. آنها همچنین به مواد مغذی خاصی نیاز دارند. اکثر مردم نور خورشید و آب را پایین می آورند و معمولاً برای هرس یا درمان به متخصص مراجعه می کنند.

اما در مورد کود دهی چطور؟ آن قسمت کمی گیج کننده است آیا درختان نیاز به کوددهی دارند؟ و اگر بکنند کی و با چه نوع کودی باید استفاده کرد؟ برای کمک به رفع سردرگمی در مورد تغذیه درختان، در اینجا چند نکته اساسی در مورد زمان، چرا و نحوه کود دهی آورده شده است.

چرا کود دهی؟

مفهوم کود دهی درختان چمن گاهی اوقات ممکن است برای صاحبان خانه گیج کننده به نظر برسد. بسیاری تصور می کنند که از آنجایی که درختان در جنگل بدون استفاده از کود رشد می کنند، درختان حیاط آنها نیز همین کار را می کنند.

تفاوت بین درختان جنگل و درختان حیاط شما این است که درختان جنگل دائماً از برگ های پوسیده و سایر مواد گیاهی مواد مغذی دریافت می کنند. درختان چمن این کار را نمی کنند، به همین دلیل این به شما بستگی دارد که از کوددهی مناسب درختان خود اطمینان حاصل کنید.

درختان، مانند هر گیاه دیگری، اگر به حال خود رها شوند، ممکن است تمام مواد مغذی مورد نیاز برای رشد را دریافت نکنند. تعداد کمی از یاردها شرایط خاکی کاملاً متعادلی دارند و بدون تغذیه مناسب، درختان در معرض حملات حشرات، بیماری ها و رشد دوکی قرار می گیرند. گفته می شود، همه درختان نیازی به کود دادن ندارند.

درختان جدید و جوان در اولین فصل رشد خود نباید کوددهی شوند تا زمانی که ریشه های آنها فرصتی برای استقرار و “استقرار” پیدا کنند. و درختانی که ریشه آنها در اثر ترانشه یا ساخت و ساز آسیب دیده است نیز نباید کود داده شوند. آنها به مدتی زمان نیاز دارند تا به سیستم ریشه خود اجازه دهند ابتدا خودشان را بازسازی کنند.

مردی در حال کود دادن به درختان

مردی در حال کود دادن به درختان

آیا شما نیاز به کود دادن به درختان خود دارید؟

عوامل متعددی وجود دارد که بر نیاز شما به کود دادن به درختان تأثیر می گذارد، از جمله نوع خاک شما، میزان بارندگی و سلامت کلی گیاهان اطراف درخت.

از آنجایی که کوددهی بیش از حد به اندازه کوددهی کم است، به نفع شماست که یک متخصص محلی به شما در آزمایش خاک کمک کند.

انواع مختلف درختان نیازهای کود دهی متفاوتی دارند.

کود دهی درختان چوب سخت

انواع مختلف درختان چوب سخت نیازمند کوددهی متنوعی هستند. درختان بلوط باید با کود دانه ای حاوی آهن و روی زمانی که درخت بین 3 تا 5 سال سن دارد مصرف شود. درختان بلوط مسن معمولاً سالی یک بار نیاز به کوددهی دارند.

درختان افرا معمولا به شما می گویند که آیا نیاز به کوددهی دارند یا خیر. قاعده کلی این است که اگر آنها در یک سال حدود 6 اینچ رشد کنند، خاک خوب است، اما اگر رشد آنها کمتر از 2 اینچ باشد، زمان کوددهی است. درختان افرا به کودهای نیتروژن آهسته رهش بهترین واکنش را نشان می دهند. کودهای سنبله مخصوصاً برای کود دهی درختان افرا مؤثر هستند.

کود دهی درختان میوه

داشتن مقدار مناسب کود برای درختان میوه بسیار مهم است. تولید میوه نیاز به انرژی زیادی دارد. از آنجایی که حتی یک عدم تعادل کوچک خاک باعث تغییر محتوای غذایی میوه می شود، انجام آزمایش خاک قبل از کوددهی درختان میوه بسیار مهم است. برای حفظ سلامت مطلوب، درختان میوه خود را با کود نیتروژن و استفاده سالیانه از محلول پاشی روی کود دهید.

کود را با چکش در خاک فرو می برد

کود را با چکش در خاک فرو می برد

کود دهی درختان زینتی

درختان زینتی که دارای برگهای سالمی هستند و در طول سال رشد شاخ و برگ زیادی از خود نشان می دهند، معمولاً نیازی به کود ندارند، اما اگر مانند سال قبل رشد نمی کنند، زمان آن رسیده است که مقداری کود برای آنها فراهم کنید. کود نیتروژن.

اگر درختان زینتی شما برگ‌های زردی دارند، ممکن است به شرایطی به نام کلروز مبتلا شوند که معمولاً نشان می‌دهد که خاک اطراف درخت مقدار کافی منیزیم و روی ندارد.

بارور کردن درختان همیشه سبز

درختان همیشه سبز، به ویژه درختانی که اخیراً پیوند شده اند، خیلی سریع رشد نمی کنند. بهترین راه برای تعیین اینکه آیا گیاهان همیشه سبز به دوز کود نیاز دارند یا خیر این است که درخت گل نمی دهد یا سوزن ها رنگ پر جنب و جوشی ندارند.

گیاهان همیشه سبز زمانی بهترین عملکرد را دارند که کود کامل حاوی نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (K) را برای آنها فراهم کنید.

چگونه درختان خود را تغذیه کنیم

از کودهایی با محتوای نیتروژن بین 12 تا 30 درصد و 3 تا 12 درصد فسفر و پتاسیم استفاده کنید. کود را به طور مساوی روی سطح خاک به فاصله ای حدود 1-1/2 برابر قطر شاخه پخش شده پخش کنید.

اطمینان حاصل کنید که کودی که انتخاب می کنید حاوی آفت کش نباشد. اگر در پیش بینی فوری باران نبارید، درخت را کاملاً آبیاری کنید تا کود به ریشه نفوذ کند.

مردی در حال کود پاشیدن کنار درخت

مردی در حال کود پاشیدن کنار درخت

بهترین زمان برای کود دهی درختان

حکمت رایج در کود دهی درختان، تغذیه آنها در اوایل بهار، قبل از شروع رشد فعال بوده است. اگرچه اساساً هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد، بسیاری از کارشناسان اکنون پیشنهاد می کنند که اواخر پاییز، حدود یک ماه پس از اولین یخبندان کشنده، زمان بهتری است.

وقتی در نظر بگیرید که درختان برگریز تا آن زمان تمام برگ های خود را از دست داده اند و رشد فعال شروع به کند شدن می کند، این منطقی است.

درختان به جای رشد شاخ و برگ جدید، مواد مغذی را از خاک می گیرند و آنها را برای عملکردهای حیاتی تقویت کننده سلامتی مانند مقاومت در برابر بیماری ها و رشد ریشه استفاده می کنند. هر گونه مواد مغذی اضافی در سیستم ریشه درخت ذخیره می شود و در صورت نیاز برای رشد اوایل بهار در دسترس است.

برخی از مردم راه وسط را انتخاب می کنند و می گویند که درختان خود را هم در اوایل بهار و هم در اواخر پاییز کود دهید. این احتمالاً برای اکثر درختان ضروری نیست، اما می‌توانید با آزمایش خاک خود در بهار توسط اداره محلی منطقه خود مطمئن شوید تا ببینید آیا یک دور دیگر تغذیه واقعاً ضروری است یا خیر.

از درختان خود به خوبی مراقبت کنید و آنها با آوردن زیبایی و شکوه به حیاط شما برای سالیان متمادی لطف خود را به شما برگردانند. همچنین برای خرید بذر درخت و خرید بذر با کیفیت می توانید از فروشگاه متابذر استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *