آموزش باغبانی

نحوه رشد و مراقبت از گیاهان داخلی

گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی زیبا و سالم راهی عالی برای پر کردن خانه شما با رنگ و زندگی هستند. فرقی نمی‌کند فقط تعداد کمی بخواهید یا یک جنگل گیاهان آپارتمانی در ذهن دارید، می‌توانید نحوه رشد و مراقبت از گیاهان داخلی را با موفقیت یاد بگیرید. این مراحل ساده می تواند شما را در مسیر رشد گیاهان داخلی و شادی گیاهان آپارتمانی قرار دهد.

گیاهان خانگی سالم را انتخاب کنید

یک پاسیو از گیاهان آپارتمانی شکوفا با گیاهان سالم شروع می شود. همیشه از فروشندگان گیاهانی که می شناسید و به آنها اعتماد دارید خرید کنید. هنگام انتخاب گیاهان جدید تبعیض آمیز باشید. آنها را به طور کامل از نظر علائم سلامتی مانند رشد با اندازه معمولی، برگ ها یا جوانه های خوش فرم، ساقه های خوب و رنگ و ظاهر کلی بررسی کنید.

به سراغ گیاهانی نروید که خیلی عالی به نظر می رسند. از گیاهان آپارتمانی با برگ های آویزان یا پژمرده، خاک خیس، ساقه های با رشد کوچک و چروکیده خودداری کنید. آنها ممکن است در حال نجات یا ناقل بیماری باشند. علائم هشدار دهنده شامل قهوه ای شدن بیش از حد برگ ها، ریزش یا زرد شدن برگ ها، ساقه های کشیده و آفات حشرات قابل مشاهده است.

اگر از بهترین گیاهان سرپوشیده برای خانه خود مطمئن نیستید، از متخصص فروشگاه گیاهان مورد علاقه خود برای مشاوره و راهنمایی بخواهید. بسیاری از گیاهان سرپوشیده با رشد آسان و کم نگهداری، از جمله گیاهان همیشه سبز چینی، پوتوس طلایی و گیاهان سانسوریا، تقریباً در هر خانه ای می توانند رشد کنند.

گیاهان آپارتمانی سرحال

گیاهان آپارتمانی سرحال

نور و فضای خود را در نظر بگیرید

گیاهان برای رشد از طریق فرآیندی به نام فتوسنتز انرژی دریافت می کنند که فقط با نور می تواند اتفاق بیفتد. برخی از گیاهان آپارتمانی به نور کمتری نسبت به سایرین نیاز دارند، اما حتی گیاهانی که در محیط داخلی کم نور هستند، بدون نور مورد نیازشان ضعیف و دوک می شوند. بعلاوه، گیاهانی که گرسنگی کمی دارند بیشتر در معرض آفات و بیماری ها هستند. اگر فضای خاصی یا گیاه خاصی را در نظر دارید، قبل از خرید در مورد نیاز نوری آن تحقیق کنید.

به عنوان یک قاعده کلی، گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند در مقابل پنجره های رو به جنوب به خوبی عمل می کنند. گیاهان با نور متوسط ​​را در پنجره های رو به شرق یا 2 تا 3 متر دورتر از پنجره های با نور زیاد قرار دهید. گیاهان داخلی با نور کم – مانند گیاهان زامفولیا، پوتوس و فیلودندرون – می توانند پنجره های رو به شمال و نور معمولی داخلی را در بیشتر مناطق خانه شما تحمل کنند. مراقب درختان و ساختمان های بیرون باشید. یک پنجره جنوبی مسدود شده ممکن است نور کمتری نسبت به پنجره شمالی داشته باشد.

زمانی را برای در نظر گرفتن اندازه اختصاص دهید تا گیاهان شما به سرعت از مکان ایده آل خود بیشتر نشوند. گیاهان کوچک داخل خانه، مانند ساکولنت های کوچک، کاکتوس بچه یا پیله به راحتی جابه جا می شوند. اما گیاهان بزرگ داخلی – مانند درختان مرکبات داخلی – ممکن است فقط برای یک یا دو منطقه پر از آفتاب در خانه شما مناسب باشند. بهترین گیاهان سرپوشیده آویزان مانند پیچک، رشته مروارید و پوتوس تاک، به فضایی دور از ترافیک نیاز دارند تا بتوانند بدون مزاحمت آویزان شوند.

دکوراسیون خود را تکمیل کنید

یکی از بهترین چیزها در مورد رشد گیاهان آپارتمانی استفاده از گیاهان داخلی مد روز برای تکمیل دکوراسیون منزل شما است. ظروف بخشی از معادله هستند، اما گیاهان خود رنگ، بافت و ساختار را برای بیان فردیت شما و برجسته کردن آخرین روندهای دکوراسیون ارائه می دهند. سبک شما هر چه باشد، از بوهو تا اواسط قرن، گیاهان سرپوشیده باحالی وجود دارند که می‌توانید با آن‌ها هماهنگ شوید.

برگ انجیری، سانسوریا و … با شاخ و برگ و شخصیت قوی و دراماتیک بیانیه های بزرگی دارند. گیاهان مقاوم زاموفلیا در رنگ سبز براق تا مشکی ریون رنگ را با فرم چشمگیر ترکیب می کنند. گیاهان سانسوریا خطوط عمودی و علاقه زاویه ای را به رنگ ها از سبز مهتابی تا راه راه طلایی برجسته می کنند. و کروتون ها بسته به شدت نور در ترکیبات نارنجی، قرمز، زرد، صورتی و بنفش منفجر می شوند.

گیاهان آپارتمانی در گلدان

گیاهان آپارتمانی در گلدان

مخلوط خاک گلدان خود را انتخاب کنید

بهترین ظاهر گیاهان داخل خانه شما با یک خانه عالی برای ریشه آنها شروع می شود. انتخاب یک مخلوط خاک گلدان با کیفیت بالا کلید سلامت و شادی گیاهان شماست. یک ترکیب ایده آل خاک گلدان به حفظ رطوبت خاک کمک می کند تا گیاهان شما با خیس بودن یا خشکی بیش از حد مشکلی نداشته باشند. اما بهترین ترکیب خاک گلدان برای گیاهان داخلی فراتر از اصول اولیه است تا به رشد گیاهان شما کمک کند.

با ترکیب خاک گلدانی، به گیاهان داخلی خود کمک می‌کنید تا هنگام زندگی و رشد خود زیبا بمانند. ساخته شده با مواد فعال بیولوژیکی با منابع پایدار – از پیت ماس گرفته تا کرم خاکی غنی از مواد مغذی، میکوریزا و کریستال های نگهدارنده آب – این مخلوط گلدان ممتاز یک اکوسیستم خاکی زنده و پایدار درست در خانه شما ایجاد می کند. با داشتن خاک سالم و گیاهان شاد، باغ سرپوشیده شما در تمام طول سال بهترین به نظر می رسد.

گیاهان سرپوشیده را به درستی آبیاری کنید

آبیاری نامناسب علت شماره 1 آسیب گیاهان آپارتمانی و مرگ زودرس است. زیرآبی باعث پژمردگی، از بین رفتن برگ ها و گل ها و قهوه ای شدن نوک برگ ها می شود. آبیاری بیش از حد باعث پژمردگی، زرد یا سیاه شدن برگ ها و بیماری های قارچی مانند پوسیدگی ریشه می شود.

هر زمان که 1 تا 2 سانتی متر بالای مخلوط خاک گلدان شما خشک شد، گیاهان آپارتمانی را با آب ولرم آبیاری کنید. قبل از آبیاری، یک بررسی سریع با رطوبت سنج انجام دهید یا این کار را به روش قدیمی انجام دهید: انگشت خود را در خاک فرو کنید.

کریستال های نگهدارنده آب، عامل مرطوب کننده و ریخته گری کرم خاکی در مخلوط خاک گلدانی همگی برای بهبود توانایی خاک شما در حفظ رطوبت کار می کنند، بنابراین مدیریت رطوبت خاک برای گیاهان آپارتمانی ساده تر از همیشه است.

اینکه هر چند وقت یکبار نیاز به آبیاری دارید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه چقدر خانه خود را گرم نگه می دارید، نوع گیاه و نوع گلدان. به عنوان مثال، گلدان های پلاستیکی رطوبت خاک را بیشتر از ظروف سفالی متخلخل حفظ می کنند، که اجازه می دهد هوا از کناره ها عبور کند.

گیاهان آپارتمانی در گلدان روی دیوار

گیاهان آپارتمانی در گلدان روی دیوار

به طور منظم به گیاهان داخلی کود دهید

گیاهان آپارتمانی که به خوبی تغذیه شده اند با رشد سالم به شما پاداش می دهند و در صورت رشد گیاهان شکوفه، گل های فراوان را به شما هدیه می دهند. مخلوط خاک گلدانی سطوح پایینی از مواد مغذی اولیه گیاه را برای گیاهان شما فراهم می‌کند تا به تغذیه گیاهان شما تا شش ماه کمک کند. علاوه بر این، میکوریزا در این ترکیب خاک گلدان مرغوب به گیاهان شما کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از مواد مغذی که به آنها می‌دهید داشته باشند.

یک کود با کیفیت بالا گیاهان و خاک را تغذیه می کند و محیطی را برای رشد پایدار و پر جنب و جوش ایجاد می کند. هنگام کاشت، گیاه آپارتمانی جدید خود را با یک کود کامل تغذیه کنید تا آن را درست شروع کنید. بسیاری از گیاهان آپارتمانی از کاربردهای مکرر کودهای ملایم مانند کود ماهی سود می برند که در طول زمان تغذیه ملایمی را برای گیاهان فراهم می کند.

گلدهی گیاهان داخلی، مانند بنفشه آفریقایی، به کودی نیاز دارد که برای تقویت گلدهی طراحی شده باشد. برای درختان لیمو یا سایر مرکبات داخلی، کودهای ممتاز ترکیبات فرموله شده ویژه ای را برای رفع نیازهای گیاهی خاص آنها ارائه می دهند.

کنترل آفات گیاهی

آفات گیاهان آپارتمانی مانند شپشک آردآلود، حشرات فلس دار و کنه های عنکبوتی می توانند باغ داخلی شما را خراب کنند. حتی اگر هنگام خرید گیاهان آفات را به طور کامل بررسی کنید، برخی از حشرات خوابیده اند و بعداً ظاهر می شوند – زمانی که اصلاً انتظار آنها را ندارید.

به همین دلیل، مهم است که هر هفته علائم آلودگی را بررسی کنید. به دنبال حشرات، سوراخ در برگ ها و مواد چسبنده ای باشید که توسط آفات هنگام تغذیه دفع می شوند. اگر آفاتی پیدا کردید، گیاه آپارتمانی آسیب دیده را فورا جدا کنید تا از بقیه خانواده گیاهان خود محافظت کنید.

هرچه زودتر هجوم را درمان کنید، وضعیت بهتری برای شما و گیاهان داخل خانه تان خواهید داشت. هنگام استفاده از حشره کش ها، دستورالعمل های برچسب را به دقت دنبال کنید، از جمله فواصل قبل از برداشت برای هر چیز خوراکی. در صورت امکان، گیاه را برای درمان به خارج از منزل منتقل کنید. از استفاده از اسپری های آفت کش در داخل و یا در فضاهای بسته خودداری کنید.

خانم خانه دار در حال رسیدگی به گیاهان آپارتمانی

خانم خانه دار در حال رسیدگی به گیاهان آپارتمانی

رطوبت کافی را فراهم کنید

بسیاری از گیاهان آپارتمانی محبوب بومی آب و هوای گرمسیری هستند. در حالی که آنها هوای خشک را که معمولاً در خانه های ایالات متحده یافت می شود تحمل می کنند، با رطوبت بالاتر رشد بهتری دارند. علائمی که نشان می دهد گیاهان آپارتمانی شما از رطوبت کم رنج می برند عبارتند از: پیچ خوردگی و زرد شدن برگ ها، ریزش جوانه، نوک برگ های قهوه ای و حساسیت به آفات.

برای اینکه گیاهان خود را سالم و شاد نگه دارید، می توانید رطوبت را به این روش های آسان افزایش دهید:

گیاهان آپارتمانی خود را با یک اسپری خوب آب چند بار در روز غبارآلود کنید.

با پر کردن یک نعلبکی با سنگریزه های کوچک یا سنگ های صیقلی، یک سینی رطوبت ایجاد کنید. آب را درست زیر سطح سنگریزه ها اضافه کنید، سپس گیاه را روی آن قرار دهید. همانطور که آب تبخیر می شود، هوای اطراف گیاه شما را مرطوب می کند.

گیاهان را با هم گروه کنید. آب از برگ های گیاه در فرآیندی به نام تعرق تبخیر می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، گیاهان یکدیگر را مرطوب می کنند.

هرس و بازسازی کنید

نظافت و هرس گیاهان آپارتمانی باعث می شود که آنها مرتب و جذاب باشند. با قیچی گیاهی یا قیچی هرس، شاخ و برگ های مرده و گل های خشک شده را حذف کنید. اگر نوک برگ‌ها را کوتاه می‌کنید، در حین کوتاه کردن، شکل طبیعی برگ را با دقت دنبال کنید.

برگ های کثیف نمی توانند هوای داخل خانه شما را تمیز کنند و اکسیژن و همچنین برگ های تمیز ایجاد کنند، بنابراین آنها را به طور مرتب با یک پارچه نرم و مرطوب پاک کنید تا گرد و غبار و تجمع آن از بین برود. از محصولات براق کننده برگ خودداری کنید. ممکن است ظاهر خوبی داشته باشند، اما منافذ برگ را مسدود می کنند.

هر سال یا بیشتر، گیاهان آپارتمانی را برای علائمی که نیاز به گلدان مجدد دارند بررسی کنید. علائم می تواند شامل کند شدن رشد و رشد ریشه ها از سوراخ های زهکشی یا بالای خط خاک باشد. خیلی سریع بزرگ نشوید؛ هر بار یک اندازه گلدان را بالا ببرید. گلدان های بزرگ به معنای خاک اضافی و آب اضافی است که می تواند منجر به بیماری قارچی و پوسیدگی ریشه شود.

با استفاده از مخلوط خاک گلدان در گلدان مجدد، می توانید خاک و سلامت گیاه خود را بهبود بخشید. قبل از شروع، اندازه گلدان خود را در دستورالعمل برچسب بررسی کنید تا مطمئن شوید که مقدار مخلوط مورد نیاز خود را دارید. در گلدان مجدد، از استارتر گیاهی با ویتامین B1 برای کاهش شوک پیوند استفاده کنید.

با رعایت این نکات در مورد نحوه رشد و مراقبت از گیاهان داخلی، می توانید خانواده و دوستان خود را تحت تاثیر قرار دهید و خانه خود را زیبا کنید. به یاد داشته باشید، بهترین گیاهان سرپوشیده آنهایی هستند که دوست دارید رشد کنید و از آنها لذت ببرید.  ما با محصولات و توصیه‌های ممتاز اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم با گیاهان داخلی و هر چیز دیگری که آرزوی رشد آن را دارید موفق شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *