آموزش باغبانی

آبیاری باغ شما

آبیاری باغ

فصل‌های خشک تابستان ما را به باغ دعوت می‌کند تا از آب و هوای باشکوه حداکثر استفاده را ببریم، اما همانطور که در روزهای گرم به یک نوشیدنی با طراوت نیاز داریم، باغ‌های ما نیز برای شکوفا شدن به این آب‌رسانی نیاز دارند. با این نکات، می توانید به باغ خود آبیاری کامل بدهید و مطمئن شوید که گیاهان شما تشنه نمی شوند.

وقتی هوا هنوز کمی خنک است، بهترین زمان برای آبیاری گیاهان در صبح زود و خواب است. آبیاری زودتر در روز به این معنی است که آب به جای تبخیر اکثریت به دلیل گرمای خورشید می تواند به طور موثرتری به خاک برسد. همچنین گیاهان شما را برای روز آماده می‌کند زیرا زمانی که خورشید می‌تابد، آب بیشتری در دسترس خواهند داشت اگر آبیاری صبحگاهی با برنامه روزانه شما مطابقت ندارد، آبیاری باغتان در اوایل غروب گزینه بعدی است زیرا اوج نور خورشید گذشته است اما هنوز زمان کافی برای آفتاب غروب برای خشک کردن گیاهان وجود دارد. اما مراقب باشید، ممکن است شرایط مرطوب ایده آل را برای راب های شبانه ایجاد کنید.

آب باران را جمع آوری و نگهداری کنید

یکی از بهترین کارها جمع آوری آب باران با استفاده از ظروف مانند ته آب است که تبدیل به مخزنی می شود و می توان از آن برای پر کردن آبخوری و انجام دور زدن در باغ استفاده کرد. در باغم، زیر هر سقف کوتاه خانه، آلونک و گلخانه‌ام یک ته آب دارم، بنابراین منبع خوبی دارم.

نکته بالایی این است که انتهای ناودان یا لوله پایین را با انتهای یک جوراب شلواری بپوشانید که هر گونه زباله مانند برگ را می گیرد و می تواند مستقیماً روی توده کمپوست خالی شود.

گیاهان شما از آبیاری با استفاده از آب باران قدردانی خواهند کرد زیرا فاقد هرگونه نمک، مواد معدنی یا مواد شیمیایی موجود در آب لوله کشی است که می تواند در طول زمان در خاک شما جمع شود. به خصوص در گیاهان گلدانی، زمانی که یک منطقه متمرکز وجود دارد، تجمع مواد اضافی ایده آل نیست. امتیاز بزرگ دیگر این است که با استفاده از آب باران در قبض آب خود صرفه جویی می کنید، در این وضعیت کم آبی کار بسیار خوبی انجام می دهید.

گیاه معطر در گلدان آبیاری شده

گیاه معطر در گلدان آبیاری شده

معطل نشو

گیاهان در گلدان ممکن است به آبیاری مکرر نسبت به گیاهان کاشته شده در بستر و حاشیه نیاز داشته باشند زیرا گیاهانی که در گلدان هستند فقط آب و تغذیه ای را دارند که شما تامین می کنید، به این معنی که می توانند سریعتر خشک شوند. بنابراین، در تابستان ممکن است نیاز داشته باشید که گیاهان ظرف خود را روزانه آبیاری کنید.

ممکن است به نظر واضح باشد که چگونه باغ خود را آبیاری کنید، اما گاهی اوقات داشتن یک چک لیست می تواند برای اطمینان از اینکه هیچ گیاهی کنار گذاشته نمی شود مفید باشد. به عنوان مثال، اگر سبدهای آویزان در بستر و حاشیه اصلی نباشند، ممکن است به راحتی فراموش شوند، با این حال می‌توانید با کاشت آنها با کمپوست کنترل رطوبت بدون ذغال سنگ نارس عالی برای گلدان و سبد، شروع خوبی به آنها بدهید. که حاوی خوراک 6 ماهه است به این معنی که کمپوست دو برابر آب جذب می کند، آن را ذخیره می کند و زمانی که گیاهان به آن بیشتر نیاز دارند به تدریج آن را آزاد می کند.

چمنزارهای خوش طعم

چمن‌ها در بسیاری از باغ‌ها فضای زیادی را اشغال می‌کنند، بنابراین آنها واقعاً در طول بهار و تابستان به کمی مراقبت محبت‌آمیز نیاز دارند تا مطمئن شوید که در زیر نور آفتاب هیدراته می‌شوند. در دوره‌های خشک، یک نکته مهم این است که چمن را خیلی نزدیک نکنید، زیرا هر چه تیغه‌ها بلندتر باشد، چمن می‌تواند رطوبت بیشتری را حفظ کند.

این بدان معنی است که شما به طور مداوم باغ را آبیاری نخواهید کرد، به خصوص اگر منابع ترسناک باشند و لوله کشی ممنوع باشد. با این حال، هنگامی که آن را آبیاری می کنید، می توانید از اسپری و تغذیه سریع سبز استفاده کنید که تنها در 24 ساعت چمن شما را سبزتر نشان می دهد! اسپری و تغذیه بسیار مفید است زیرا به راحتی به شلنگ شما متصل می شود، بنابراین چمن شما همزمان آبیاری و تغذیه می شود و کار را بسیار ساده می کند.

از طرف دیگر، اگر در حال صرفه جویی در مصرف آب هستید و از قوطی آبیاری استفاده می کنید، به سادگی کود مخصوص چمن در قوطی رقیق کنید و برای چمن سبزتر روی چمن خود بمالید. این برای خانه هایی با چمن های کوچکتر و همچنین برای کودکان و حیوانات خانگی بی خطر است.

آبیای خودکار

آبیای خودکار

آب برای حیات وحش

فقط گیاهان باغ نیستند که از نوشیدنی قدردانی می کنند، بلکه حیات وحش محلی با خوشحالی از باغ شما دیدن خواهند کرد اگر مقداری آب شیرین در یک کاسه تامین کنید. برای جوجه تیغی، مقداری آب در کنار مقداری غذای کنسرو شده برای گربه از بوقلمون یا مرغ در ژله یا غذای مخصوص جوجه تیغی بگذارید.

برای پرندگان، حمام پرندگان یک گزینه عالی است زیرا مکانی برای نوشیدنی و همچنین حمام کردن در یک روز گرم برای دوستان پرواز ما فراهم می کند. حتی می توانید وسایلی مانند یک سینک قدیمی را به آب نماهای منحصر به فرد برای پرندگان، پروانه ها و سایر حشرات تبدیل کنید.

در حالی که آبیاری باغ یک مینی کار عالی و بسیار درمانی است، همچنین یک کار ضروری باغ است که ظاهر باغ را با شکوه حفظ می کند. در طول بهار و تابستان، گیاهان و حیات وحش به مقداری آب اضافی برای حفظ رشد آنها برای تولید گل ها و میوه هایی که ما دوست داریم ببینیم نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *