آموزش باغبانی

نحوه رشد و مراقبت از درختان گردو

مراقبت از درختان گردو

درختان گردو درختان برگریزی هستند که روند رشد آهسته و کند خود را با ارائه کاربردهای فراوان به پرورش دهندگان جبران می کنند، مهمتر از همه با داشتن گردوهای خوش طعم. برای آشنایی با نحوه پرورش درخت گردو در باغ خود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

درخت گردو چیست؟

درختان گردو (Juglandaceae) درختان برگ‌ریزی هستند که میوه‌های هسته‌دار یا دروپه تولید می‌کنند که مغزهای خوراکی به نام گردو را در داخل پوسته سخت خود نگهداری می‌کنند. آنها متعلق به همان خانواده درختان هیکلی و اسپند هستند که آجیل خوراکی و چوب قابل ساخت را نیز تولید می کنند. این درختان سایه محبوب تا ارتفاع پنجاه فوتی رشد می کنند و می توانند صد و پنجاه سال عمر کنند. درختان گردو تک پایه هستند، به این معنی که شکوفه های گلدار نر و ماده مورد نیاز برای تولید مثل را تولید می کنند. درختان نیز کند رشد می کنند و درختان بالغ حداقل ده سال گوشت گردو خوراکی تولید می کنند.

درختان گردو ترکیبی شیمیایی به نام ژوگلون تولید می کنند که رشد گیاهان مجاور را متوقف می کند. هنگام کاشت آنها در کنار سایر پرورش دهندگان مراقب باشید زیرا ممکن است مواد مغذی آنها را کاهش دهند و بقای آنها را دشوار کند.

مقداری گردو از بالا در کاسه

مقداری گردو از بالا در کاسه

4 نوع درخت گردو

در اینجا تعدادی از محبوب ترین گونه های درخت گردو آورده شده است:

  1. گردوی سیاه (juglans nigra): درخت گردوی سیاه که با نام رایج گردوی آمریکایی نیز شناخته می شود، گونه ای محبوب بومی ایالات متحده است. این درخت آجیل هایی را تولید می کند که به دلیل طعم خاکی شان ارزشمند است و تولیدکنندگان اغلب چوب آن را برای چوب های سخت آن برداشت می کنند.
  2. بوترنوت (juglans cenerea): این رقم که به گردوی سفید نیز معروف است، شبیه گردوی سیاه است، اگرچه کوچکتر است و سرعت رشد آن کمتر است. زمانی در آمریکای شمالی رایج بود اما محبوبیت آن کاهش یافته است زیرا بیماری شانکر بیشتر این گونه را در این قاره از بین برده است.
  3. گردو سیاه کالیفرنیا (juglans californica): بومی کالیفرنیای جنوبی، این گونه می تواند به صورت یک درختچه بزرگ یا یک درخت کوچک با یک چنگال در نزدیکی پایه تنه خود رشد کند و به نظر برسد که گویی دو درخت در آن مکان رشد می کنند. یکی از. ممکن است کار سختی باشد که میوه ها را از پوسته گردوی سخت این درخت جدا کنید.
  4. گردو انگلیسی (juglans regia): بومی چین است، درخت گردوی انگلیسی بومی چین است. پوسته گردوی این درخت که به گردوی ایرانی نیز معروف است، نازک است و حاوی آجیل خوش طعم است. همانطور که درخت بالغ می شود، پوست آن از قهوه ای تیره به خاکستری نقره ای تبدیل می شود.

3 کاربرد درخت گردو

در اینجا سه ​​مورد از محبوب ترین کاربردهای درخت گردو آورده شده است:

  1. تولید آجیل: بارزترین کاربرد درختان گردو، برداشت میوه آنها برای آجیل خوراکی است. گردو سیاه و گردو انگلیسی دو گونه هستند که اغلب برای برداشت استفاده می شوند.
  2. الوار: چوب درخت گردو سخت و مقاوم است و الوار این درختان می تواند همه چیز از مبلمان و کفپوش گرفته تا اسلحه بسازد. گردو سیاه محبوب ترین درخت گردو است که برای چوب استفاده می شود.
  3. رنگرزی: پوسته خرد شده میوه گردو که پوسته نیز نامیده می شود، می تواند لباس را به رنگ خاکستری مایل به قهوه ای رنگ کند.
یک گردو بر روی درخت

یک گردو بر روی درخت

چگونه درخت گردو را پرورش دهیم

رشد درختان گردو از دانه نیاز به صبر دارد، زیرا معمولاً تا پس از یک دهه شروع به تولید آجیل خوب نمی کنند. شما همچنین باید اثرات رشد درختان گردو در باغ خود را در نظر بگیرید زیرا آنها می توانند مواد مغذی را از گیاهان دیگر جذب کنند. این راهنمای گام به گام برای رشد درخت گردو از دانه را دنبال کنید:

  1. بذر گردو را جمع آوری کنید. گردوی تازه را جمع کنید و پوست سبز بیرونی آن را از اطراف پوسته آن جدا کنید. از گردوهای درختی که در طبیعت رشد می کند استفاده کنید یا از خواربار فروشی بخرید.
  2. دانه ها را آماده کنید. هنگام دست زدن به گردو از دستکش استفاده کنید، زیرا ممکن است دست شما را تحریک کند. گردوهای خود را تا سه روز در یک سطل آب خیس کنید تا پوست سبز بیرونی آنها نرم شود تا بتوانید با دست آنها را جدا کنید. همچنین می توانید با یک چاقوی جیبی پوست نرم شده آنها را برش دهید. در پایان فرآیند، باید گردوهایی داشته باشید که هنوز پوسته قهوه ای مشخص خود را دارند.
  3.  طبقه بندی سرد دانه ها. برای شروع جوانه زنی بذر گردو، باید از طبقه بندی سرد استفاده کنید – با شبیه سازی شرایط زمستانی، بذرها را مجبور به خوابیدن کنید. برای انجام این کار، پوسته های خود را در یک ظرف دربسته یا کیسه پلاستیکی مهر و موم شده پر از پیت ماس ​​مرطوب قرار دهید. ظرف را به مدت سه تا چهار ماه در یخچال نگهداری کنید.
  4. جوانه ها را بررسی کنید. بعد از سه تا چهار ماه، دانه‌های گردو باید جوانه‌های کوچکی داشته باشند که از بالای پوسته‌شان بیرون بزنند. وقتی جوانه ها را دیدید، دانه ها را از یخچال خارج کنید و آنها را مرطوب نگه دارید.
  5. محل کاشت را انتخاب کنید. محل کاشت را در باغ خود انتخاب کنید که درخت شما در آن نور مستقیم خورشید زیادی دریافت کند. محل را با خاک غنی و با زهکشی خوب آماده کنید و منطقه را از سایر پوشش های گیاهی و هرگونه سنگ یا ریشه بزرگ پاک کنید. به درختان خود فضای کافی برای رشد بدهید زیرا آنها سیستم ریشه ای عمیق و دوقلویی ایجاد می کنند.
  6. نهال ها را بکارید. دانه های گردو را بین دو تا سه اینچ بکارید و آنها را با خاک بمالید. هر دانه را حداقل دوازده فوت از هم فاصله دهید.
  7. نهال ها را آبیاری کنید. بلافاصله پس از کاشت نهال ها را آبیاری کنید. برای تماشای رشد دانه های گردوی خود به درختان جوان و بالغ شدن در سال های آینده آماده شوید.

چگونه از درخت گردو مراقبت کنیم

در اینجا چند نکته در مورد مراقبت از درخت گردو آورده شده است:

  • زمان کاشت: بذرهای خود را در اواخر سپتامبر در زمین بکارید تا از اولین فصل رشد خود بهترین استفاده را ببرید، زیرا در این زمان از سال هنوز به درخت شما آفتاب کامل می دهد و امکان طبقه بندی سرد را فراهم می کند. اگر بذرهای خود را زودتر طبقه بندی کنید، می توانید درخت خود را در اواخر بهار بکارید.
  • آبیاری: درختان بالغ نیازی به آبیاری تکمیلی ندارند. با این حال، در دو سال اول، آبیاری درخت خود حداقل یک بار در هفته مفید است. به درختان خود آب اضافی بدهید، به خصوص اگر آنها را از دانه می روید.
  • وجین: اگر درخت خود را از روی بذر پرورش می دهید، به طور مرتب علف های هرز را از منطقه پاک کنید. افزودن مالچ به خاک اطراف درخت گردو نیز به دور نگه داشتن علف های هرز از سیستم ریشه درخت شما کمک می کند.
یک درخت گردو

یک درخت گردو

نحوه برداشت گردو

بهترین زمان برای برداشت گردو بین شهریور تا آبان است. در اینجا نحوه برداشت گردو از درخت خود با دست آورده شده است:

  • حفاظت دان هنگام برداشت گردو از یک جفت دستکش لاستیکی استفاده کنید تا از پوست خود در برابر محرک های طبیعی موجود در آجیل محافظت کنید.
  • رسیده بودن را بررسی کنید. انگشت شست خود را روی پوست سبز بیرونی گردو فشار دهید. اگر پوست آنقدر نرم است که اثر انگشت شما برای لحظه ای باقی بماند، آجیل برای برداشت آماده است. گردوها را از بالا روی درخت خود امتحان کنید، زیرا این گردوها ماندگاری دارند و نشان دهنده رسیده بودن بقیه درخت هستند.
  • شل تکان دهید. می توانید گردوها را از درخت خود تکان دهید تا پس از رسیدن آنها را برداشت کنید. برای تکان دادن گردوها از یک چوب یا دستان خود استفاده کنید و بلافاصله آنها را از روی زمین جمع کنید.
  • پوست سبزه را از بین ببرید. پوست سبز بیرونی را با دستان خود بردارید یا روی گروهی از میوه ها بکوبید تا باز شوند.
  • آجیل های بدون پوست را بشویید . آجیل های بدون پوست خود را چندین بار با قدرت بشویید تا هرگونه کثیفی، زباله یا کرم را از بین ببرید.
  • برای چند هفته خشک کنید. آجیل های بدون پوست خود را در یک لایه پهن کنید و بگذارید چند هفته در جای گرم و خشک خشک شوند.
  • از یک چاقو برای جدا کردن پوسته مغزها استفاده کنید. از یک چاقوی خرد کن، آجیل شکن یا چاقوی جیبی برای جدا کردن پوست گردوها استفاده کنید تا پس از خشک شدن پوسته، مهره داخل آن مشخص شود.
  • آجیل را خشک کرده و نگهداری کنید. آجیل ها را برای چند روز روی یک ورقه پخت خشک کنید یا قبل از خوردن در فر برشته کنید. اکنون می توانید آجیل خشک شده و پوست کنده شده را در کیسه ای دربسته در دمای اتاق تا یک سال نگهداری کنید.

انواع بذر گردو که در فروشگاه اینترنتی متابذر ارائه می گردد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *