دانستنی های گیاهان

مزایای ماکا سیاه

خواص ماکا سیاه

به طور خاص، در این مقاله، ما مهم ترین فواید بالقوه پودر ریشه ماکا سیاه را پوشش خواهیم داد. ما شواهد علمی مرتبطی را ارائه می دهیم که امیدوارکننده است.

مهم است که به یاد داشته باشید که ماکا سیاه به عنوان یک غذا طبقه بندی می شود. اظهارات و یافته هایی که در اینجا ارائه می کنیم مبتنی بر تحقیقات علمی هستند، اما نباید به عنوان نوید نتایج مشابه تفسیر شوند. البته، آنها به عنوان توصیه پزشکی در نظر گرفته نشده اند. و به یاد داشته باشید، اگر در مورد استفاده از ماکا سؤالات بهداشتی دارید، لطفاً قبل از اقدام به پزشک خود مراجعه کنید.

خواص ماکا سیاه

فراتر از رنگ پوست آنها، چه چیزی ریشه های ماکای سیاه را متمایز می کند؟ تحقیقات در 15 سال گذشته چندین ویژگی متمایز را آشکار کرده است.

افزایش سطح آنتی اکسیدان

مطالعه ای که در سال 2018 منتشر شد، فعالیت های بیولوژیکی عملکردی 3 فنوتیپ اصلی ماکا را مقایسه کرد. این مطالعه به این نتیجه رسید که لیپیدها و پلی ساکاریدهای ماکا سیاه اثر آنتی اکسیدانی بالاتری نسبت به رنگ قرمز و زرد نشان دادند. رنگ قرمز کمتر از 10 درصد پشت سر سیاه و زرد حدود 25 درصد بود.

افزایش متابولیسم

مطالعه ای که در سال 2018 در “Frontiers in Pharmacology” منتشر شد، نشان داد که عصاره ماکا سیاه با کمک به تنظیم گلوکز، که یک متابولیت مهم برای انسان است، از اختلالات متابولیسم جلوگیری می کند. مغز حدود 50 درصد از کالری خود را از گلوکز نیاز دارد و گلبول های قرمز خون منحصراً از گلوکز تشکیل می شوند. این مطالعه نشان داد که ماکا سیاه تولید گلوکز را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه ممکن است از متابولیسم سالم تری پشتیبانی کند.

ماکا سیاه

ماکا سیاه

کمک به تولید اسپرم

از سال 2006 تا 2016 چندین مطالعه مستقل مهم در مورد اینکه چگونه ریشه های سیاه رنگ ماکا بر تولید اسپرم و تحرک اسپرم تأثیر می گذارد، انجام شده است. اولین مطالعه مهم که در سال 2006 منتشر شد، نشان داد که ماکا سیاه تنها رنگی است که به طور موثر از تولید اسپرم در موش های آزمایش شده حمایت می کند. همچنین نشان داد که «ماکا سیاه بر تعداد اسپرم‌ها در اوایل 1 روز پس از شروع درمان تأثیر می‌گذارد».

مطالعه دوم در سال 2006 نشان داد که “ماکا سیاه باعث افزایش تعداد اسپرم اپیدیدیم پس از 84 روز درمان” در موش‌های نر مورد مطالعه شد. همچنین نتیجه‌گیری شد که در مقایسه با سایر رنگ‌های ماکا، «به نظر می‌رسد ماکای سیاه تأثیر مفیدتری بر تعداد اسپرم و تحرک اسپرم اپیدیدیم دارد».

نتایج مشابهی در سال 2016 با افزایش تولید روزانه اسپرم یافت شد. این مطالعه با استفاده از موش نشان داد که با افزودن ریشه ماکا سیاه به رژیم غذایی حیوانات در طی 12 هفته، تحرک اسپرم و همچنین اختلال عملکرد جنسی تأثیر مثبتی داشته است.

ریشه ماکای سیاه حافظه روی زمین

در سال 2011 دو مطالعه مختلف، یکی از چین و دیگری از پرو، دریافتند که Black Maca به موش های آزمایشگاهی کمک کرد تا مهارت های حافظه و تمرکز خود را بهبود بخشند.

سلامت استخوان

در سال 2010، تیمی متشکل از 6 محقق گزارش دادند که ماکای قرمز و سیاه در بهبود و محافظت از ساختار استخوان به‌ویژه در موش‌هایی که تخمدان‌هایشان برداشته شده بود، بهترین هستند.

بهبود خلق و خو، یادگیری و تمرکز

در سال 2006 یک تیم پرو مشاهده کردند که در حالی که همه رنگ‌های ماکا به کاهش افسردگی کمک می‌کنند، ماکای سیاه همچنین توانایی یادگیری و تمرکز موش‌های آزمایشگاهی را بهبود می‌بخشد و یک مطالعه جدیدتر در سال 2016 توسط یک گروه معتبر و بزرگتر از محققان بین المللی نشان داد که ماکا سیاه باعث بهبود خلق و خو و همچنین “کیفیت زندگی” کلی می شود.

ماکا سیاه برداشت شده

ماکا سیاه برداشت شده

واقعاً از مصرف ماکا سیاه چه انتظاری می توانم داشته باشیم؟

پس از مطالعه جزئیات این تحقیق امیدوارکننده، ممکن است تعجب کنید که ماکا سیاه چگونه برای افراد عادی کار می کند. به عنوان یک غذای کاربردی، وقتی به رژیم غذایی روزانه فرد اضافه شود، در واقع می تواند اثرات مثبتی داشته باشد. این اثرات می تواند دامنه وسیعی داشته باشد زیرا تصور می شود ماکا روی سیستم هورمونی کار می کند.

ماکا سیاه برای چه کسی مناسب است؟

اگر کمی درباره آن تحقیق کرده باشید، ماکای سیاه گاهی اوقات به عنوان “ماکای مردانه” در نظر گرفته می شود. این در درجه اول به این دلیل است که، همانطور که در تحقیق بالا مشاهده کردید، نشان داده شده است که ماکا سیاه برای ساخت تعداد اسپرم و عضله سازی بهترین است. اما برای زنان نیز خوب است که از محصولات ماکای سیاه استفاده کنند و بسیاری از زنان این کار را انجام می دهند. شایان ذکر است که ماکا هیچ هورمونی ندارد. در عوض، به عنوان یک مکمل طبیعی عمل می کند که بدن را با مواد مغذی تحریک می کند تا به طور بالقوه به سطوح هورمونی سالم دست یابد. بسیاری از مشتریان زن ما که علاقه مند به عضله سازی و افزایش قدرت و استقامت هستند به طور منظم از آن لذت می برند و از آن برای کاهش وزن نیز استفاده می کنند.

بر اساس تحقیقات و تجربه ما، ما معمولا مکمل‌های ماکا سیاه را برای موارد زیر توصیه می‌کنیم:

  • مردانی که مایل به افزایش باروری خود هستند (زنان باید از ماکا قرمز برای باروری استفاده کنند)
  • مردان و زنانی که مایل به تقویت میل جنسی خود هستند.
  • ورزشکاران، چه مرد و چه زن، به دنبال استقامت و قدرت اضافی هستند.
  • هر کسی که به دنبال بهبود حافظه، تمرکز و مهارت های تمرکز است.
  • همه افرادی که به دنبال آن هستند، استحکام و تراکم استخوان خود را بهبود می بخشند.

اگرچه اکثر مردم فواید سلامتی اضافه کردن ماکا سیاه به زندگی خود را گزارش می‌کنند، نتایج متفاوت است. ما می خواهیم دوباره تاکید کنیم که ماچا یک غذا است و کار کردن به زمان نیاز دارد و ممکن است برای همه کارساز نباشد. برای اطمینان از اینکه خود را برای موفقیت آماده کرده اید، توصیه می کنیم:

فقط با کیفیت ترین محصولات تولید شده را خریداری کنید.

نوع مناسب ماکا سیاه را برای خود بخرید.

مقداری مصرف کنید که برای وزن بدن و سطح فعالیت کافی باشد (دوز)

با آن سازگار بمانید – به این معنی که آن را هر روز حداقل به مدت 4-6 هفته مصرف کنید

با گذشت زمان به لذت بردن از آن ادامه دهید.

هر بدن فردی با سرعت متفاوتی به ماکا واکنش نشان می دهد. برای برخی، اولین فواید در چند روز ظاهر می شود و برای برخی دیگر چندین هفته است. اگر از توصیه های بالا پیروی کنید، مطمئناً در طول زمان بیشتر از این موارد لذت خواهید برد.

اگر علاقه مند به کاشت بذر ماکا سیاه هستید می توانید از فروشگاه اینترنتی متابذر به صورت آنلاین تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *